نگاهی اجمالی به Edge Computing

Edge computing یک فناوری اطلاعات توزیع شده است معماری که در آن اطلاعات و داده‌های کاربران در حاشیه (لبه) شبکه، تا حد امکان نزدیک به مبدا پردازش می شود. داده‌ها خون جاری در رگ‌های کسب و کارهای مدرن هستند که دیدگاه‌های تجاری ارزشمندی را که در محیط واقعی از فرآیندها و عملیات های تجاری حیاتی پشتیبانی می کنند ارائه میدهند. کسب‌ وکارهای امروزی غرق در اقیانوسی از داده‌ها هستند و می‌توان مقادیر عظیمی از داده‌ها را به‌طور معمول از حسگرها و دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیاء

) در محیط واقعی از مکان‌های دوردست و محیط‌های عملیاتی نامناسب که در هر کجای دنیا کار می‌کنند جمع‌آوری کرد.

اما این سیل مجازی اطلاعات، نحوه مدیریت کسب و کارها را نیز تغییر می دهد. الگوهای محاسباتی سنتی که بر روی یک دیتابیس متمرکز و با استفاده از اینترنت روزمره ساخته شده است، برای انتقال رودخانه های بی پایان و در حال رشد داده های دنیای واقعی مناسب نیست. محدودیت‌ پهنای باند، مشکلات تأخیر و اختلالات غیرقابل پیش‌بینی شبکه، همگی می‌توانند باعث مختل شدن چنین تلاش‌هایی شوند. کسب‌ وکارها با استفاده از معماری محاسبات Edge به این چالش‌ها پاسخ می‌دهند.

به عبارت ساده‌تر، Edge Computing بخشی از ذخیره‌سازی و منابع محاسباتی را به خارج از مرکز داده مرکزی و نزدیک‌تر به منبع خود اطلاعات منتقل می‌کند. به جای انتقال داده های خام به یک مرکز داده مرکزی برای پردازش و تجزیه و تحلیل، این کار در عوض در جایی انجام می شود که داده ها واقعاً تولید می شوند - چه یک فروشگاه خرده فروشی، یک طبقه کارخانه، یک سازمان گسترده یا در سراسر یک شهر هوشمند. فقط نتیجه آن کار محاسباتی انجام شده در مرز شبکه برای بررسی و سایر تعاملات به مرکز داده اصلی ارسال می‌شود.

بنابراین، Edge Computing در حال تغییر شکل IT و محاسبات تجاری است.

تصویر 1_ Edge Computing پردازش داده‌ها را به منبع داده‌ها نزدیک می کند

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش